woensdag 2 juli 2014

masochisme

Ooit vertelde iemand Me .. dat de pure topsport vergeleken kan worden met een vorm van masochisme.
Om ècht iets te bereiken dat betekenis heeft ... moet je ongelofelijk veel trainen. Elke dag opnieuw.
En het is niet gewoon maar even wat oefenen ... nee het is elke dag weer over die vreselijke pijngrens gaan.
En zelfs wanneer de pijn ondraaglijk wordt ... dan nog ga je door.



Gedreven op adrenaline en endorfines .. de pijngrens doorbrekend. Daar moet je een heel speciaal iemand  voor zijn ... dat is niet zomaar iedereen gegeven. Vandaar ook dat Ik zo onnoemelijk veel respect heb voor al die mensen die dat kunnen opbrengen. Ergens moeten die endorfines toch wel verslavend werken. Ik zou Me anders niet kunnen inbeelden dat je dat op die manier aankan als aards mens. Is masochisme dan een soort van verslaving? Een verslavende drang om die endorfines doorheen je lichaam te voelen razen.
Ik vermoed van wel ...


Dryade




Geen opmerkingen:

Een reactie posten