zaterdag 23 augustus 2014

terugblik

Ik vraag Me heel recentelijk weer af hoe de vrijheid zou moeten aanvoelen. Ik voel het nog niet. Ik kan het Me niet meteen weer voor ogen halen ... Ik wil het feitelijk ook niet eens. Blijkbaar is het loslaten niet zo eenvoudig dan het lijkt ... de ontkenningsfase is uitgestrekter dan Je in eerste fase zou denken.

Maar Ik leer elke dag bij ... met babystapjes tracht Ik naar de toekomst te kijken en het 'verleden' achter Me te laten. (tot op zekere hoogte).

Hoewel ... vandaag leefde Ik vooral in het verleden. Niet in het zeer recente verleden .. maar over een meer uitgestrekte periode van Mijn leven. Ik liep doorheen Mijn mooie foto's en trachtte het gevoel weer op te roepen dat Ik voelde in elk van Mijn voorgaande 'relaties'. Niet elke relatie had dezelfde waarde en diepgang ... of werden begonnen met hetzelfde idee in Mijn achterhoofd ... maar ze hebben allen toch hun eigen waarde. Ze hebben bijgedragen in Mijn ontwikkeling .. tot de Man die Ik nu ben. ze hebben Me Mezelf laten ontdekken en leren kennen. Ik als regisseur ... van Mijn eigen leven. Ik ben hen allen dankbaar ... op een enkele uitzondering na.

Elk op zich heeft Me hartzeer gekost ... en telkens ben Ik weer op Mijn pootjes terecht gekomen .. sterker dan Ik daarvoor was. Het spreekwoord dat zegt .. "what doesn't kill You makes You stronger" draagt een groot deel van waarheid in zich.

Op dit eigenste ogenblik weet Ik verdomd goed welk type van slavin bij Me past ... welke eigenschappen ze moet huisvesten ... om bij Me te passen. Dingen die Ik duidelijk, een dikke 10 jaar geleden, in Mijn beginfase niet wist (logisch ook). De groene periode.
Het erge is dat Ik de perfecte net heb moeten lossen en er zo géén tweede meer rondloopt.
Zo voelt het alleszins momenteel aan ... misschien overtuig Ik Mezelf ooit van het tegendeel.


Dryade

3 opmerkingen:

  1. Geef jezelf gewoon meer tijd. Het is vers en recent en het doet nog pijn. Eens je alle stappen van verwerken hebt doorlopen, ga je het heel anders zien. Maar dat weet je zelf denk ik ook heel goed ;-)

    Tijd heelt alle wonden, ook deze. En een ieder die nog op je pad komt zal haar manier en in haar vorm weer mooi, passend en uniek zijn. Just give it the time it Neede to heel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk ^W^ ... Ik kom er wel overheen. Dat besef Ik wel. Het moet enkel nog tot in de kern bij Me doordringen. Ik zie het licht nog niet.
      Wel fijn om zo'n "personal shrink" te hebben. Dat doe je goed. :p
      D.

      Verwijderen
  2. Haha, ik kan het voor anderen altijd beter dan voor mezelf :-P

    BeantwoordenVerwijderen