woensdag 6 augustus 2014

geborgenheid


de geborgenheid

zelfst.naamw. (v.)
Uitspraak: [xə'bɔrxə(n)hɛit]

gevoel dat je veilig en op je gemak bent

Voorbeelden: `In een relatie willen veel mannen vooral seks, veel vrouwen vooral geborgenheid.`,
`als kind na een nare droom geborgenheid zoeken bij je vader`





Het is Mijn taak als Meester om voor geborgenheid te zorgen. Een warm nest waar je je veilig voelt.
Tegelijkertijd is het ook dat wat Ikzelf kan gebruiken. Diezelfde geborgenheid. 
Het voorbeeld hierboven dat aangeeft dat Mannen vooral seks nodig hebben in een relatie - lijkt Me niet echt wetenschappelijk vastgelegd. Of .. Ik behoor niet tot die meerderheid. Ik ben de Man die warmte, Liefde en affectie nodig heeft ... en ook die geborgenheid. Het brengt rust in Mijn hoofd .. in  Mijn volledige wezen. Dan behoor Ik maar bij de minderheid. Zoals zo vaak. Zoals altijd in feite. Diegene die tegen de stroom in zwemt.


Maar Ik wijk af ... Ik zet Mijn betoog verder. Ik .. als Meester heb een verantwoordelijkheid.
En die zal Ik nakomen. Geborgenheid wordt weer onderstreept in Mijn woordenboek. 



Dryade

2 opmerkingen:

  1. Er is niks mis met een wederzijdse behoefte aan geborgenheid lieve D, ook al is de één de Meester en de ander de slavin....
    De Kunst is die geborgenheid op een zelfde manier als de ander te ervaren... dus samen praten over hoe de ander die geborgenheid vind....

    liefs van belle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. belle ... Ik onderstreep het woord "praten" in je comment. En dan komt alles goed. xx
      D.

      Verwijderen