zondag 12 januari 2014

siworae 2 ...

Ongeveer een goed jaar geleden leerde Ik een nieuwe soort van Liefde kennen ... één die grenzeloos was .. tijdloos .. eindeloos .. dimensieloos. Een Liefde die de gewone liefde ver overtrof - veel dieper en mooier.
Termen zoals "Ik hou van je" ... diegene die eerder refereren naar de gewone liefde .. waren in weze niet toereikend. Er moest een andere manier zijn om die Liefde uit te drukken.

Een zoektocht leverde de uitdrukking "siworae" op. Gevonden via een zekere film die van oorsprong Koreaans was en waarvan de verhaallijn zeer nauw aansloot bij die Liefde .. "Siworae" genaamd. De term kreeg een leven .. kreeg een diepe inhoud. Gaat regelmatig door Mijn hoofd.

Laatst hoorde Ik toevallig een leuk liedje .. dat Me op de een of andere manier triggerde.
Nooit .. maar dan ook nooit luister Ik naar teksten. Ik ben eerder Iemand die naar een ritme luistert, de muziek .. stem .. een emotie die de muziek en zangintonatie meedraagt. Nooit of te nimmer luister Ik naar een tekst. Maar deze keer wel .. en wanneer J/je dit liedje met een open geest beluistert ... wetende wat Siworae betekent .. wetende hoe het voelt en beleefd wordt .. dan herken Ik het ook in dit liedje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten