dinsdag 21 januari 2014

discipline werkt



Ik hoef niemand te vertellen dat discipline in huis .. essensieel is. En zeker wanneer het Mijn huis (lees:thuis) is. Ik zal niet gaan bepalen wat er elders dient te gebeuren .. maar wanneer Ik lees dat  anderen enkel maar aan "BDSM doen ... in de slaapkamer" .. dan frons Ik toch wel even de wenkbrauwen.

I/ieder zijn beleving .. maar Ik krijg toch vaak stilzwijgend Mijn bedenkingen bij het lezen van al wat op het net te lezen is. Niet dat Mijn beleving de enige echte pure vorm is .. maar Ik maak er geen spelletje van .. of een afgietsel. Ik tracht het te leven zoals het in Mijn hoofd leeft .. en op de manier waarin Ik Mezelf goed voel .. met respect voor je slavin. Probeer het aub je E/eigen invulling te geven .. en niet dat wat een ander verwacht. Pas je niet aan ... leef je E/eigen vorm. Maar LEEF het .. speel het niet.


Dryade

6 opmerkingen:

  1. Ook mensen die spelen kunnen het leven ;-)
    Maar ik volg je wel. SM is voor mij nog nooit een spel geweest. Zelfs als ik spel in vastgelijnde kaders, is het nog steeds geen spel. Maar in het leven moet je soms prioriteiten stellen en soms liggen de prioriteiten anders.
    Daarnaast heeft SM in de slaapkamer me nog nooit kunnen bekoren. Mijn beleving staat los van seks.

    Soms is de vorm die je wilt leven gewoon niet haalbaar. Ging ik vroeger voor alles of niets en was ik ongelukkig, ga ik nu voor wat wel mogelijk is en binnen mijn bereik ligt en waar ik toch heel gelukkig mee en door ben.

    Je hebt me jaren gevolgd op mijn oude blog, je leest nu soms op mijn nieuwe. Na de afgelopen 7,5 jaar heb ik gewoon even geen zin in SM als rode draad of TPE in mijn leven. Dat maakt de spellen die ik speel echter niet minder echt. Het raakt wel degelijk mijn kern. En eigenlijk sinds we een relatie hebben, gaat de SM eigenlijk wel door gedurende de hele dag. Ik weet zelf ook dat ik hem zou toestaan meer te bepalen als hij die ruimte zou nemen. Gek genoeg neemt hij steeds wat ruimte. Hoe dat zich zal ontwikkelen, geen idee. Maar ik zou mezelf op dit moment geen slavin noemen en mijn relatie alles behalve een D/s (raakt hij me wel in die kern, ja dat wel, maar de prioriteiten en wensen liggen op dit moment gewoon anders) ;-)

    Dat was mijn visie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I/ieder heeft zijn eigen waarheid ^W^ .. jij de jouwe .. Ik de Mijne.
      slavin ben je in je hart en vindt steeds zijn invulling. Ook al lijkt het soms dat je dat een mindere prioriteit kan geven .. maar het blijft in je hart huizen.

      je kan niet "een beetje zwanger zijn".

      D.

      Verwijderen
  2. Met die laatste opmerking...gelijk heb je inderdaad wel....zo had ik hem nog niet gezien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ehhhh, oh oh oh...je hebt gelijk als je gelijk hebt en had geen gelijk van me gekregen als je geen gelijk had gehad (een echte vrijdagavondlaatzin) :-P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag is het zondag .. misschien moet je nog een keer proberen ... :)

      Verwijderen