donderdag 13 februari 2014

Canvas




Morgen op Canvas ... Memoirs of a Geisha.

Geen idee waarom net nu ... dé film waar Ik zo'n sterke voeling mee heb ... gespeeld wordt. Het is een film die moet getoond worden op een happy symboliserende dag uit Mijn leven  ... en die moet gekoppeld worden aan een "Valentijns-hoogdag" en niet aan een "Valentijns-daldag".

Dit wordt vast en zeker één van de ergste Valentijns uit de laatste jaren van Mijn leven.
Geen dansje - geen gezang - geen aardbeien met witte chocola ... geen gedicht of bloemen.
Een lege kutdag.


Dryade

8 opmerkingen:

  1. die film heeft al jaren mijn hart gestolen , net als het boek.
    Het boek is mooier.
    jammer dat Valentijn je niet heeft gevonden.
    Knuffff

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook eerst het boek gelezen Avenlon .. en het was idd. beter dan de film.
      Nochtans vind Ik het wel een mooie verfilming. De klederdracht - omgeving - ... - het geeft het onbekende meer reële invulling. :)

      Verwijderen
  2. Ik hou van de symboliek, de kleine gebaren. de onderliggende betekenis.
    Ik verdrink mezelf met regelmaat in de film. Onbeantwoorde liefde. de wens. het harde werken naar een doel. De opgave ,de overgave , het geluk op het einde.

    Zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volledig mee eens .... en Ik hou van de onderdanigheid in de cultuur.
      x

      Verwijderen
  3. Ik heb pas gisteren de tijd en kans gehad de film in Mijn eentje te bekijken.
    Traantjes ...
    D.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik trek hem vanacht binnen en zoek een moment om het te kijken.

    Dank je voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen