zondag 6 januari 2013

een stijl

Van binnenhuisinrichting heb Ik geen kaas gegeten ... vaak koop Ik dingen omdat Ik ze mooi vind .. maar passen ze niet echt bij de andere dingen die in huis staan. Zelf zie Ik het niet .. omdat de dingen die Ik koop een bepaalde waarde hebben ... iets wat Ik erin zie. En dan merk je niet meer dat ze niet samen gaan. Soms wel hilarisch eigenlijk ..

Diep in Mijn hart zou Ik de Japanse toer op willen gaan ... omdat de roots van Mijn gedachtewereld zich vooral daar bevindt. De cultuur boeit Me .. en bepaalde strekkingen die daaruit vloeien wil Ik verder getrokken zien in Mijn Eigen leven.
- Het bonderen - vanuit de cultuur gezien - is meer dan alleen maar touwen om iemand leggen. Het is een techniek om te folteren.
- De geisha cultuur - het dienen - verzorgen - luisteren - de opleiding - behagen - ... - het permanente onderdanig zijn (en niet enkel maar als het uitkomt) - dat is wat Mij vooral aantrekt in een slavin. Ooit kreeg Ik twee schilderijen (speciaal voor Mij geschilderd) van een Geisha. Die zouden dus perfect passen in een Japans-interieur. Grinnn
- Er staat ook een mooi zwaard (Tanaka) op Mijn dressoir. De tijd der samoerai .. boeit Me ook mateloos.

Hhmm .. Ik droom helemaal weg.


Wat volledig dan weer niet past - is een Afrikaans beeldje. Nu Ik er even over nadenk is dat iets wat direct moet verdwijnen. Je weet wel .. zo iets vreselijks uit één of andere stam. Geen idee meer waarom Ik dat ooit gekocht heb. Er zit ook geen waarde achter. Nog voor de avond strijkt - zal het in de vuilnisbak liggen. :)

Maar hetgeen waar Ik het meeste waarde aan hecht is nog steeds Mijn beeldje van een (in Mijn ogen) onderdanige vrouw.



 
 
Die passen We er wel ergens in dat interieur. Grinnn. Dat moet gewoon .
En sinds Ik weet dat "Mijn meisje" net hetzelfde beeldje in huis heeft staan .. en het ook naar waarde weet te schatten .. krijgt het meteen nog veel meer waarde voor Me. Het kan toch geen toeval zijn dat zij ooit net hetzelfde beeldje kocht? Mijn spirituele kant schiet weer in actie ... dit moest zo zijn.
Weer een signaal richting toekomst.


Dryade



3 opmerkingen: