woensdag 9 januari 2013

Rode wijn

Dit artikel vond Ik op "vandaag.be".
Uit een Italiaans onderzoek blijkt dat rode wijn het libido verhoogt.
Vast uitgevoerd op "meisjes met Italiaanse roots". Grinnn.
Die studie wil Ik wel eens inkijken ... puur uit interesse. :p

Dryade

__________________________________________________________________________________

Rode wijn verhoogt het libido

Rode wijn verhoogt het libido
27 juli 2009
 
Vrouwen die elke dag twee glaasjes rode wijn drinken, hebben meer zin in seks dan geheelonthouders. Dat blijkt uit een Italiaans onderzoek bij 800 vrouwen tussen 18 en 50 jaar.

Twee glaasjes rode wijn is genoeg om je libido een serieuze boost te geven. Zo blijken geheelonthoudende vrouwen 24,4 op de 36 te scoren in de 'Female Sexual Function Index', een index die het libido van de vrouwen meet. Proefpersonen die af en toe een glaasje dronken hadden een score van 25,9. Zij die dagelijks twee glazen dronken behaalden 27,3 punten.
Volgens onderzoekers zou het anti-oxiderende effect van rode wijn ervoor zorgen dat bepaalde bloedstromen beter functioneren, waardoor de seksdrive gestimuleerd wordt.

2 opmerkingen:

  1. Ik vraag me dan wel of die 2 punten opwegen tegen het dagelijks nuttigen van 2 glazen wijn... ;-)

    Ik merk zelf wel degelijk positief effect op de seks door het drinken van wijn (of andere alcoholhoudende drank), maar ik pieker er niet over om dat dan dagelijks te doen :-p

    Prettig weekend gewenst!

    Liefs,
    Rae

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rae, je lijkt de studie te bevestigen?? Wat heerlijk. hihihihi

      Maar ach .. mocht het niet zijn zoals de studie omschrijft, we blijven dan toch gewoon verder genieten van de wijn zelf? Het is altijd een win-situatie.

      Greetz,
      D.

      Verwijderen