zondag 13 januari 2013

Liefdesverhaal

Ik kijk naar de zoveelste romantische film op TV ... vandaag is het Notting Hill. En net zoals elk ander liefdesverhaal ... zal ook deze film verlopen volgens een zeer voorspelbare verhaallijn.
En ook al is deze voorspelbaarheid aanwezig .. Ik blijf ernaar kijken.





1. Mensen ontmoeten elkaar door het lot .. een toevallige gebeurtenis.
2. De vonken slaan over ... Liefde op't eerste gezicht .. zware aantrekkingskracht van seconde 1.
3. Ze beleven mooie tijden en creëren prachtige herinneringen
4. Worden helaas ook gescheiden door één of andere gebeurtenis ... of persoon
5. Ze proberen daarmee te leven ... of ontkennen hun gevoel (tegen beter weten in ??)
6. Tot ze plots weer inzien wat ze missen .. en gaan stiekem weer verlangen .. omdat de Liefde alles overwint.
7. Het besef komt dat ze voor elkaar gemaakt zijn ... ze ondernemen acties om de weg te effenen ... en gaan weer op zoek.
8. Ze vinden elkaar ... de liefde kan weer vloeien en groeien.
9. Ze worden zeer gelukkig ... EINDE



Mocht je je de vraag stellen waar Ik Me nu bevind ?!? Fase 4.
Met andere woorden .. nog 5 fases te gaan voor het opperste geluk.
Dat is het mooie aan voorspelbare verhaallijnen ... ze lopen altijd zoals het werd geschreven in de notulen van het leven.

D.


3 opmerkingen:

  1. .. en dan komt het stukje in de film waarin ze zegt :

    "Ik ben een gewoon meisje .. die staat voor een gewone jongen .. en hem vraagt om van haar te houden.".


    Zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. *smelt* :)

    @1: ik geloof niet in toeval...

    Verder voel ik erg met je mee (meer dan goed voor me zou zijn, maar dat negeer ik maar weer :) ) Ik hoop dat jullie spoedig bij nummer 8 en 9 mogen komen.

    Liefs,
    Rae

    BeantwoordenVerwijderen