dinsdag 5 januari 2016

Voornemens

Vandaag nog las Ik de voornemens van een jonge dame die na enkele mislukte relaties het geloof in de Liefde was verloren .....

ze had zich voorgenomen om van het leven te gaan genieten. Elke dag opnieuw ... misschien zelf enkele principes aan de kant schuiven.

Want waarom zou je je nog langer voorbehouden voor iemand waarmee je Liefde wil delen .. als het geloof in die Liefde nog maar een schim is van wat het ooit is geweest. Waarom nog jaren leven als een monnik - hopend op een mirakel.

Ik vertelde haar hoe jammer Ik het vond dat ze het geloof in de Liefde verloren was. En dat Ik hoopte dat ze het snel weer zou vinden ....
En terwijl Ik haar succes wenste in haar gevecht tegen het onzichtbare beest .. overviel Me een gevoel van herkenning. Misschien heeft ze wel gelijk ... misschien bestaat die Liefde maar voor één persoon ... en die heb Ik al gehad. Bestaan mirakels wel  ... ? Misschien wacht Ik wel tot Pasen in de winter valt ... en dat zal nooit gebeuren. Misschien moet Ik haar ingesteldheid gewoon overnemen en haar voorbeeld volgen.

Er zal in elk geval iets moeten gaan veranderen in Mijn leven ... en is de start van een nieuw jaar niet de perfecte gelegenheid daarvoor? De perfecte timing?
Laten We dus enkele voornemens stellen voor 2016 - en proberen weer te gaan leven.

Ik haal Mijn speelkoffer weer van onder het stof .. zodat ze weer in handbereik staat ... op het moment dat het nodig mocht zijn.


Dryade




4 opmerkingen:

  1. Zolang er leven is, is er hoop amice.
    Ik wens je een mooi jaar toe.

    Groeten,
    Lex.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Lex ... ook het allerbeste voor jou dit jaar.
      Greetz,
      D.

      Verwijderen
  2. elk mooi moment is er eentje.... Kwestie van je best doen te zien , te voelen en te delen .
    Houden van is er in zo veel vormen...

    BeantwoordenVerwijderen