zondag 16 november 2014

stilte

Ik hou zoveel van de stilte om Me heen. Zelfs op momenten wanneer Ik de behoefte heb niét alleen te zijn.  Er is (voor Mij) een groot verschil tussen "alleen zijn" .. en "vertoeven in gehele stilte". Soms moeten ze beiden aanwezig zijn om de rust in Mijn hoofd te verkrijgen.

Het aanvoelen van iemands aanwezigheid doen bepaalde demonen tot niets vervagen ... en geven Me joy. Het is dan wel niet de bedoeling dat ze gaan ratelen .. de hele avond lang. Just "be".

Wanneer het Me dan weer even teveel wordt, neem Ik een wasknijper die Ik vakkundig op hun tong plaats .. en plaats hen dan netjes op de grond naast Me. Uren die dan voorbij kunnen gaan ... in gehele stilte.

Het was dan ook héél tof om bijgevoegde foto terug te vinden op het www.
Een foto die Me aanspoorde om er iets over te vertellen ... ze worden zeldzamer met de week. Maar héél af en toe .. komt de inspiratie weer vanzelf .. wordt er iets in Mezelf geactiveerd.


Dryade

1 opmerking:

  1. Zeer herkenbaar....de behoefte en soms noodzaak aan stilte dan. Die knijper herken ik weinig van, hoewel...T'is wel een goede manier de ander de mond te snoeren en te laten kwijlen. :-P 2 voor de prijs van 1!

    BeantwoordenVerwijderen