vrijdag 18 november 2011

Geruchtenmolen


Een dove heeft gehoord hoe een
stomme heeft verteld, dat een blinde heeft gezien hoe een lamme opeens weer kon
lopen.

Dat ligt er natuurlijk wel heel dik boven op. Maar is het ook niet vaak een lachertje hoe veel geruchten in de wereld komen en de ronde doen? Ze zullen allemaal ergens wel een bepaalde grond van waarheid bevatten – maar worden heel soms .. lichtjes uit verband gerukt.

Claire Boothe Luce zei ooit : “Geloof een gerucht pas als het officieel ontkend wordt.”
Ontkennen doe ik niet. Integendeel. Ik bevestig hierbij dat ik een ondoorgrondelijk man ben, moeilijk te begrijpen en te volgen in zijn hersenkronkels .. daarbij ook nog lui, lelijk, onverdraagzaam, arm, vervelend, veeleisend … kortom : een werkelijke pain in the ass to be with.

Aan al diegene die me niet geloven/geloofden .. tegen hen zeg ik .. “I told you so”.

3 opmerkingen:

  1. En dan ben ik zo benieuwd wat gemaakt heeft dat je een tekst als deze schrijft, waarbij ik het natuurlijk respecteer als je daarover niets vertelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @roosje : het zou ons veel te ver leiden hoor. Als ik je ooit ergens tegen het lijf zou lopen .. en we hebben een uurtje .. zal ik het je vertellen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De dwaling stroomt, de waarheid sijpelt.

    BeantwoordenVerwijderen