dinsdag 4 maart 2014

De psyche van de M/mens



De psyche van de M/mens is ondoorgrondelijk ... het is vast daarom dat het Me zo interesseert.
Het is ook één van de drijfveren waarom de zoektocht naar Mezelf zo boeiend was ... of beter gezegd "is"....
want We zijn helemaal nog niet aan het einde van de rit .. Ik leer nog elke dag bij over Mezelf.
Mezelf als Mens, Vader, Broer, Zoon .. Collega .. Metgezel. Soms verbaas Ik Mezelf in positieve zin of stel Ik Mezelf teleur. Het kan zomaar elke dag anders zijn ... onder invloed van externe omstandigheden.

Sommige zaken kan Ik nog steeds niet verklaren in Mijn "zijn" en  Mijn gedragingen. Denk maar aan de zomaar opkomende onrust .. het dieper emotionele .. het ongeduld. Hoewel Ik al veel bijleerde op dat vlak.

De vraag is of het wel verstandig en/of goed is om Jezelf tot in detail te kennen. Voorspelbaarheid wordt al gauw saai en vervelend. En toch .. wil Ik het weten.

Dryade

2 opmerkingen:

  1. Jij lijkt me een man die van zichzelf niet alleen de kwaliteiten kent maar ook je minpuntjes. Persoonlijk vind ik het erg fijn om mezelf zo goed te kennen, daar vind ik (nog) niets voorspelbaars aan. Ik vind het wel verrassend om te merken dat ik tegenwoordig vaak veel beter reageer en anticipeer op dingen die gebeuren in mijn leven. En dan sta ik positief van mezelf te kijken zeg maar.

    Het leven bestaat uit allemaal lessen, wat dat betreft raken we niet uitgeleerd denk ik. Wat ik ook denk is dat bepaalde lessen soms vaker voorbij komen voor we ze leren... de ene les leer je meteen de eerste keer, voor andere dingen geldt soms dat ze twee keer of vaker voorkomen voordat je doorhebt hoe het zit.....

    Zomaar opkomende onrust... in diverse gradaties... ik zie het als onzichtbare lijnen met diegene van wie ik zielsveel houd...

    kussssssss voor jou...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welke minpuntje belle - heb Ik toch niet ?!? ;)
      je omschrijving met de onzichtbare lijnen vind Ik wel een goeie.

      Knuffie

      Verwijderen